2014. április 9., szerda

Szépség

Rájöttem, hogy a "szépség", mint olyan, egy rendkívül tág fogalom..

Egyrészt teljes mértékben szubjektív, másrészt társadalomfüggő, ugyanakkor az évek múlásával bennünk is változó látásmód. Korántsem nevezhető konstansnak, bár vannak megnyilvánulásai, ami mégis időtállóak és vitán felüliek.

De nekem mégis talán most az a legfurcsább, hogy bennem egyre inkább összefügg az érdeklődéssel és kevésbé az esztétikummal. Vannak szép emberek, akik vitán felül szépek és mégis érdektelenek maradnak számomra. Semmit sem tudok kezdeni a média által istenített színészekkel és zenészekkel például. Ugyanakkor vannak olyan nők, akik tökéletlenül szépek és mégis rajongás övezi őket. Nevezhetjük ezt kisugárzásnak, de a lényeg az, hogy attól válik valaki gyönyörűvé a szemünkben, ha valahogyan fel tudja kelteni az érdeklődésünket. Talán meg sem tudjuk fogalmazni, hogy mivel és mégis.. Ezt általában egy ismeretlen közösségben tudom felfedezni és magamon is tetten érni. Ugyanis egy adott közegben valamiért mindig van néhány nő és férfi, akik magukra vonják a figyelmem, kitűnnek a többiek közül, érdekesnek és vonzónak találom őket. Van, hogy ez egyezik az általános megítéléssel ugyanebben a csoportban és van, hogy nem..

Én nem tudok belebolondulni a nagyon jóképű és izmos férfiakba. Valahogy ők nem tudnak érdekessé válni számomra. Igazából ezen töprengtem el. Meg hogy vajon akkor a férfiak is így lehetnek-e a nagyon szép nőkkel. Talán túlságosan is egyértelmű ez a szépség, túl nyilvánvaló. Én legalább is nem vonzódom ehhez a tökéletes szépséghez.

Szóval akit igazán szépnek látunk, abban az a lényeg, hogy ő valamiért érdekes is a számunkra..

Persze azért is foglalkoztat folyamatosan ez a téma, mert a nőknél valahogy kulcskérdés ez a szépség dolog. Végigkíséri az életünket. Úgy növünk fel, hogy folyamatosan azt sugározzák fel, hogy legyünk csodálatosan szépek. De hamar rájövünk, hogy mi nem vagyunk azok. Akármit is csinálunk magunkkal, a természet keveseknek adja meg a kiváló testi adottságokat - persze ez is a mi kultúránk által szépnek tartott testi adottságokat jelenti. Kamaszként fogyókúrázunk, festetjük a hajunkat, kozmetikushoz járunk és mindenféle szélsőségekbe képesek vagyunk beleesni, ami a külsőnket illeti. Aztán majd csak kiforr valami végleges stílus és abba a is belenyugszunk, amilyenek vagyunk. Rájövünk arra, hogy a szüleinkre hasonlítunk és hát ők is átlagos emberek és mégis megszerették egymást. De én amondó vagyok, hogy ha egy nő tehet azért, hogy szebbnek lássa magát és ezzel együtt elégedettebbnek, akkor tegye meg!

Jó esetben azonban a párkapcsolatok, a házasság és a családalapítás terén nem olyan meghatározó a tökéletes, eszményi szépség. Sem a nők, sem a férfiak részéről. Én egy kicsit ezért is szeretem a táncot. Mert helyrerakja ezt a kificamodott gondolkodást. Felkérhetem engem egy akármilyen helyes fiú, ha egyszerűen taszítjuk egymást és nem tudunk egyszerre mozogni. És van, hogy egy teljesen átlagos külsejű emberrel azonnal megvan a harmónia, bájos, kedves, megnevettet és máris jól érezzük magunkat :)))

És megint az érdeklődés. Én teljesen átlagos nőnek látom magam és mégis abban rejlik az erőm, hogy képes vagyok mások érdeklődését felkelteni. Na ez az a tulajdonság, ami igazán értékes! Ez az, ami igazán az egészséges önbizalomból táplálkozik. Az elégedettségből, ami sugárzó és ugyanakkor nagyon vonzó is. Az ember lányának le kell gyűrnie azt a kellemetlen érzést, hogy már sosem lesz belőle Cindy Crawford, ennek ellenére lehet majd ő a világ legboldogabb felesége és anyukája :)) A szépség - még ha meg is van - így is, úgy is megfakul. A fiatalabb nők hajlamosak elfelejteni, hogy mindenki megöregszik.. A külső, ami megfog, de a belső, ami megtart. Ezt a leckét mindenképpen megtanítja az embernek az élet. És annyira jó, hogy ez így van. Hogy valójában a helyén van a szívünk és más dolgokon múlik egy tartós kapcsolat.. Persze az érdeklődést is, nem csak kivívni kell, de meg is tartani, és ezért tenni kell. De ennyi a lényeg és hogy valaki adjon magára. És hogy fogadja el, hogy éppen úgy szeretik, ahogy van :)


Brigitte Bardot
Házassági csalás áldozatává válhatott Gina Lollobrigida
Gina Lollobridiga




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése