2013. augusztus 24., szombat

Nyaralás 2013.

Szombat reggel van. Most már korábban keltünk, mint az előző napokon. A vonatunk tíz után indult vissza
Budapestre.. Éppen azon az úton, amin tegnap még hazafelé ballagtunk a sóstói strandról és csodáltuk a házakat, nyaralókat, a kilátást a Balatonra.. Aztán a parton még utoljára gyönyörködtünk a naplementében. Szombatra az idő szomorkásra, kora ősziesre fordult. Én még reggel zuhanyoztam, hajat mostam, a többiek pakolásztak, reggelit készítettek. Komótosan készülődtünk. Volt elég idő. Búcsúzkodtunk a vendégszobától, a nyaralástól, az idei nyártól.. Eltelt egy darabig, míg mind a négy lánynál az összes blúz, papucs, hajcsat és arctisztító visszakerült a bőröndökbe :) Bezártuk a kaput és elindultunk. Csöpörögni kezdett az eső. A kisboltban még vettünk az útra egy kis elemózsiát, a hangulatos, régi padokkal teli, kissé pókhálós állomáson megvettük a jegyeket.. Ismét volt egy gavallér szimpatikus úriember, aki segített a csomagjainkkal :)

Azt mondhatom, végérvényesen megszerettem a Balatont és környékét :) Tavaly az északi oldalon voltunk, most a délit jártuk be. Hát akkor lássuk az idei leltárt..

Sokat kirándultunk. Több volt a héten a kirándulós idő, de azért kijutott a fürdésből is. Csodás ez a tó, akár egy hatalmas medence, finom homokkal és sekély, langyos vízzel. Én szeretem, hogy sokat lehet gyalogolni benne, mert minél messzebbre kószálok, annál inkább körülvesz a víz, a hegyek, a természet. Annál inkább érzem, hogy valójában én is mindennek egy része vagyok..

Első nap ragyogóan sütött a nap! Kellemes utunk volt, Erika egyenesen Kiskunfélegyházáról vonatozott Siófokig. Nóriék már vártak minket az állomáson. Elgurultunk a bőröndökkel a nagymamájáig, aki Siófok központi részén ad ki szállást. Ott már várt minket egy hatalmas görögdinnye és egy vacsorameghívás egy esti grill partira :) Aztán jött a helyi busz. Amit végül igen sokszor igénybe vettünk oda-vissza :) Még huszadika előtt álltunk, tele volt a Balaton fővárosa, a hosszú hétvégére még utoljára zsúfolásig megteltek a hotelek, a parkolók, a szórakozóhelyek, a kávézók és éttermek.. Átzötykölődtünk Sóstóra és elfoglaltuk takaros kis szállásunkat. Kipakoltunk aztán le is mentünk a tóra. Néhány órát pihentünk, megvolt az első séta a vízben :) De már készülődtünk is estére vissza. Finom sült húsok vártak, Sangria, lágy fények és kellemes zene. Ránk sötétedett a buja szőlőkkel szegélyezett kis kertben.. Immár jóllakottan indultunk neki a siófoki éjszakának. Persze csak a sétáló utcán. Jó érzés volt ennyi év után újra erre járni :) Jól esett a nyüzsgő, balatonparti, nyaraló hangulat.. Elsétáltunk a hajóállomásig, aztán vissza.. Eddigre már későre járt, így lassan elbúcsúztunk Noritáéktól és az utolsó busszal visszazötykölődtünk a kis szálláshelyünkre. Sétával együtt úgy 20 perc volt az út..

Másnapra szelesebb lett az idő, bementünk újra a belvárosba, városnézés volt a program, finom ebéd, séta a parton és esti kapucsínózás. Az egyre hevesebb szél végül mégis indulásra késztetett minket, 20-án a Balatonon el is maradt a tűzijáték. A szállásunkhoz tartozó tévéről kiderült, hogy gyakorlatilag nem működik, így otthon tévé híján telefonon néztünk együtt egy filmet, ami végül feledhetetlen élménynek bizonyult :))

Szerdán újra útrakeltünk vonattal és Szántódig meg sem álltunk. Csodásak voltak a további déli falvak, főként Zamárdi nagyon tetszett a vonatból :) Szántódon is kisétáltunk a Balatonig, hattyúkat etettünk, aztán megérkeztünk tervezett úticélunkig, a szántódi révig. Nagyon kellemes idő volt és miután megvettük a jegyeket, az autók után mi is elfoglaltuk helyünket a kompon. Kellemes hangulata volt, akárha hajóztunk volna. Lágy szellő fújt a vizen. Hamar át is értünk Tihanyba. A városba vivő kisvonat állomása már tele volt. Mi is beálltunk hát a sorba. Bűbájos volt ez az út, főként a kisgyerekek nagyon élvezték, akik körülöttünk utaztak :) Fel is zötykölődtünk majdnem az apátságig. És odafent fantasztikus hangulat fogadott! Rengeteg bájos házikó, utcácska, étterem és üzlet, kirakodóvásár. Nem is tudom elmondani, nagyon megfogott, amit ott láttunk, érzékeltünk, biztosan visszamegyek még :)) Kisétáltunk az apátságig, akárha a budai várba mentünk volna fel, csodás volt a kilátás a Balatonra. Egy napig is elüldögéltem volna ott.. Üdítő felfedezés volt egy ilyen erősen a turizmusra és a kereskedelemre épült helyen, egy nyaraló feljáró kapujában egy kis polc, egy székkel, apró kerti fűszerek becsomagolva, gusztusosan elrendezve, jelképes összegért. Árus sehol. Csak egy kis ládikó, rajta kopott a felirat: becsületkassza. Nem is tudtam ellenállni :) Bazsalikom és egy vegyes fűszercsomag ára került a kis ládikóba.. Ahogy lesétáltunk, folytatódott a mesébe illő hangulat. Közben még ebédeltünk - vacsoráztunk. És végre szert tettünk egy kis vásárfiára. Én egy csodás, rózsa illatú szappannal ajándékoztam meg magam.. Gyorsan eltelt az itt töltött idő.. Busszal mentünk le és újra átkompoztunk. És újra nagyon élveztem a vízen lenni :)) Séta vissza az állomásra és irány haza..

Még a csütörtök sem volt igazi nyár, de mi már alig vártuk, hogy újra a tóra mehessünk. Aztán délután újra be Siófokra, mentünk összejövetelre. Bájos Királyság-terem és sok kedves, vendégszerető testvér fogadott. Nekik aztán igazán megszokott nyáron a sokfelől érkező vendég :) Nem csak magyarok, de külföldiek is. Este még egy nagy sétát tettünk a belvárosban. Az átalakított víztorony, a díszvilágítással, felvonókkal, a felül forgó étteremmel, az esti órajátékkal igazán szemet gyönyörködtető volt!! De az egész belváros nagyon hangulatos este is. Mindenre vigyáznak, minden tiszta és rendezett, nem elhanyagolt. Uhh.. Aztán kiderült, hogy minden járművet lekéstünk. Egyetlen vidéki járat járt még arrafelé, ahol mi laktunk. Mit tehettünk, kivártuk a fél tizenegyet :) Ismeretlen utakon jártunk és egyszer csak letettek bennünket az út szélén.. Na, gondoltuk, ezt aztán kaland itt a város peremén, a szántóföldeken este tizenegykor, csinos ruhácskában :) Találtunk egy bejárót az üdülőtelepre, az első utcán befordultunk, mire rájöttünk, hogy az éppen a mi utcánk :)))) Úgy 10 perc alatt már haza is értünk. Nagyon élveztük a dolgot :))

De a péntek már tényleg a strandolásé volt. Újra kánikulát mondtak, most kimentünk a fizetős strandra. Bájos strand volt, de már nagyon csendes. Érződött, hogy ellmúlt a főszezon.. Meghívtuk még magunkat újra egy finom ebédre és egy felejthetetlen vízibiciklizésre! Na ez még egy olyan program, amit többé ki nem hagynék, ha a Balcsira megyek! Csúszdánk is volt, nagyon élveztük az egészet, nagyon hangulatos volt, annyit nevettünk :)))

Jó volt ez a kis csapat, így együtt :) Jó volt ez az idei nyár..
Képek hamarosan a picasán :)