2014. június 27., péntek

Az elmúlt időkben vettem ugyan néhány szintetikus dolgot, de mostanra megint felülkerekedett rajtam a vágy, hogy csakis természetes mosó-, tisztítószerek vegyenek körül.
Régóta szemezek pl. a mosóparfümmel, ami a flakonos folyékony mosódiómat remekül kiegészítené (eddig is csak natúr, tiszta dm öblítőt használtam) igen ám, csak elég borsos az ára, egy kis flakon 2000 Ft körül van.Viszont most találtam egy receptet, amivel rendkívül gazdaságosan lehet felhasználni :) Amúgy a folyékony mosódió is nagyon sokáig elég, hisz csak egy kis kupakkal kell minden mosáshoz, mellé még adok mindig egy-két kanálnyi mosószódát, ami viszont fillérekbe kerül, fehérít és még a mosógépet is védi a vízkőtől. A képen látható 1 literes flakont hónapok óta (!) használom. Igazán megérte az árát és a teljesítményével is teljesen meg vagyok elégedve!

Lássuk hát a mosóparfümöt: 
"A lényege csak annyi, hogy úgy vannak megberhelve az illatanyagok, hogy könnyen oldódjanak a vízben.
Az adagolás úgy néz ki, hogy 10%-os ecetből teszek a gépbe kb ½ decit (vagy még hozzáteszek fél deci vizet) és ebbe megy egy szűk (!!!) teáskanál mosóparfüm. Bőves bőven elég ennyi bele, de ki kell tapasztalni, a különböző márkáknak és illatoknak nem egyforma az intenzitásuk.
Az anyukám – akit már úgy kizöldítettem, hogy ihajj – bekeveri magának előre egy kis üvegben és úgy adagolja. Egy fél literes üvegbe mehet félig ecet, félig víz és mondjuk két teáskanál mosóparfüm.
Mi imádjuk, az meg elég kedves visszajelzés volt, amikor az óvónők kérdezgették, mivel mosom a lányom ruháit, mert neki van a legfinomabb illata, folyton csak szagolgatják."

forrás: http://okoanyu.cafeblog.hu/2014/06/25/kornyezetbarat-oblites-ecettel-de-hogy-lesz-illatos-is/

Aztán még tegnap betértem az egyik kedvenc boltomba, a L'occitane-ba, ahol mindig mesés illatok várnak! Sajnos a kedvenc illatom lekerült a polcokról, amiről még tavaly is áradoztam nektek, bár ajándékcsomagokban még fellelhetők kiegészítő termékek, amik ebbe az illatcsaládba tartoznak. Jövő hónapban ezzel fogom megajándékozni magam :) Persze millió egy dolgot tudnék még náluk venni és az is vigasztal, hogy vannak fantasztikus, új rózsaillatú termékcsaládok :))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése