2014. június 10., kedd

Ha újra itt a nyár :)

Bréking nyúz: a mai Metropol  újság teljes 2 oldalt szentelt Pécsnek és Orfűnek <3

Fantasztikus volt ez a hétvége! Igazi ízelítő a nyárból :)

Pénteken munka után máris elindultunk Gárdony felé. Nagyon jók ezek az új zónázó vonatok a Velencei-tó felé. Modernek, kényelmesek, klimatizáltak és olyan sűrűn járnak, akár a buszjáratok. Ráadásul nem is drágák. Felnőttként BKV bérlettel egy út 650 Ft. Még oda-vissza is olcsóbban jövök ki, mint amennyibe egy átlagos budapesti strandbelépő kerül, cserébe a tóban fürödhetek reggeltől-estig, gyönyörű környezetben és még a kiruccanás, az utazás élménye is megvan :) És milyen kellemes út ez.. Zöld tájak és kedves települések: Tárnok, Martonvásár, Baracska, Pettend, Velencefürdő.. Mostanában rohamosan fejlődik a Velencei-tó környéke, a vasúti síneket és állomásokat gyönyörűen felújították és korszerűsítették. Olyan gyorsan leér a vonat, hogy azon beszélgettünk, szinte gyorsabban beér innen az ember, mintha Budapesten belül megy otthonról munkába :) Sokan is járnak ezeken a járatokon, akárha Pesten egy helyi járatra ugranék fel..

De most egyelőre csak Petiékhez mentünk és végül, miután a kis családnak is végre-valahára sikerült mindent összepakolnia, elindultunk Orfűre.. Másnap átadtuk magunkat a szokásos egész napos családi beszélgetésnek: érdeklődés, megvitatás, érvek és ellenérvek, viccek és valamennyi családtag minden problémájára össznépi megoldás :) Volt ott minden: informatikai továbbképzés anyának, megújuló energiaforrások kontra Paks, orosz-ukrán ellentét, 3D nyomtatás, receptek, házassági tanácsadás.. Ami a csövön kifért. De én ezt úgy szeretem :))) Mindig is nagyon beszélgetős család voltunk és én ezt a hagyományt biztosan folytatni szeretném, ha saját családom lesz..

Vasárnap szintén pihenés, beszélgetés, nagy séta, szúnyogcsípések, délelőtt összejövetel..

Na de hétfőn aztán már tényleg irány az Orfűi Aquapark! Mit is tehetnék hozzá? A tikkasztó melegben hatalmas tömeg látogatott ki Orfűre, fél óráig álltunk sorba a pénztárnál, egy óráig a büfénél :) Minden szuper volt, igazi strandhangulat, -hangok, -illatok. Csak üldögéltem a medence szélén, lábamat a vízbe lógatva, csukott szemmel élvezve a nap sugarait és az andalító gyerekzsivajt, a hamarosan kitörő nyári szünet önfeledt hangjait. Időutazás volt ez a gyerekkoromba, amikor minden nyarat a vízparton töltöttünk és sötétre barnult bőröm mellett szőke fürtöcskéimnél már csak a szemem fehérje, meg a fogaim világítottak jobban a családi fényképeken :) Hihetetlenül jól esett, annyira kikapcsolt és feltöltött most ez az élmény. Boldognak, szabadnak és önfeledtnek éreztem magam, mint akire még az élet ezernyi élménye vár :) Gondolatban tervezgettem már a júliusi balatoni nyaralást és egyéb esetleges külföldi uticélokat. Újabban Portugáliába vagyok beleszeretve, na meg a lágyan és szerelmesen hömpölygő portugál nyelvbe. Nézegettem is már kis kedvcsináló filmeket az Ibériai-félszigetről, na meg Lisszabonról.. De azért az én szeretett Orfűm is igazán hívogató arcát mutatta.. Este hangos tücsökciripelésre alszunk el a jó levegőn. Mindenütt buja zöld bokrok és fák, nyíló virágok, szépen rendbe rakott, vendégváró porták. De meglepetésemre újabban sokan kiköltöznek, megvesznek nyaralókat, kompletten felújítják, kerttel, medencével. Mostanában szinte teljes utcák újraéledtek, elhanyagolt faházak hangulatos nyári lakká változtak. Az ilyen pozitív változásokat mindig jó látni :)))

Este indultunk útnak Gárdony felé és végül már ott aludtunk hétfőn. Így kedden újra madárcsiripelésre és egy igazi vidéki reggelre ébredtünk, amikor az ember a kávéját a ház előtti verandán fogyasztja el.. Nekiindultunk egy kora reggeli vonattal a fővárosnak és az elmúlt hétvége után elég nehezen bírtam megértetni magammal, hogy innen már bizony munkába kell menni :)

Csodálatos volt az egész! Máris barnára sülve várom a többi nyári hétvégét :))