2014. július 21., hétfő

Tapasztalatok és tervek

Lassan le is zárul a szoba felújítós projektem.. Megérkeztek a szép új bútorok, legalább is nekem újak :) Mindent sikerült leszervezni, elhozni, összeszerelni.. Egészen elegáns és modern kinézetet kapott így a szobám.

Nos, ami a festést illeti, szereztem némi tapasztalatot, amit szívesen továbbadok. Fűrészporos tapétát kellett átfesteni, ami a lehető legjobb alap, sokkal jobb, mint a fal. Nem kell javítani, glettelni. Könnyebben átfesthető többször is. Én egy kissé fáradt sárga színt szerettem volna átfesteni elegánsabb, natúrabb homok / tejeskávé színűre. Mondanom sem kell, nagy dilemma volt, hogy pontosan milyen márkájú és árnyalatú festéket válasszak.. Végül a Polifarbe Platinum festékcsalád került ki győztesen az ismerőseim között végzett közvélemény-kutatásból. Remek festék, gélesített, nem csöpög, fröcsköl és tényleg egy rétegben fed, ill. 2-3 óra alatt meg is szárad és nincs erős festékszaga. Természetesen több kell, mint ami a dobozra rá van írva (hogy hány m2-re elég), de ez minden festékkel így van, érdemes bőven venni, kb. másfélszeres adaggal számolni.. Ami nehéz, hogy a színek mindenhol mások. Mások a neten, a dobozon, a boltban lévő konkrét színmintán. Ami biztos, hogy a Platinum elsőre teljesen lefedi az alapszínt, bármilyen nagy is legyen a különbség az alap és az új szín között.. Az eladó azt javasolta, hogy végezzünk próbafestést egy kis területen, érdemes előbb látni, mire számíthatunk (főként ha nagyobb változást tervezünk) és ha csak egy picike mennyiséget veszünk ki, még vissza tudják venni a festéket. Úgy jött ki a lépés, hogy erre végül nem volt módom, ill. nem is tudtam ott lenni a festéskor. És itt hibát követtem el. Csak a végeredménnyel szembesültem és az nem pont olyan lett, mint amit szerettem volna :( A szín egyébként az lett, amit magának a gyártónak a honlapján láttam. De sajnos hidegebb és világosabb lett, mint akartam. Szép így is, de nem vagyok teljesen elégedett. Hiányzik a szoba megszokott melegsége.. Egyelőre még gondolkodom, hogy újracsináljuk-e. Lehet, hogy újra belevágok, de akkor már csinálok próbafestést és mindenképp jelen leszek az eseményen :) Ezeket csak ajánlani tudom mindenkinek!

És ha már megleszek mindezzel, szeptembertől a tanulásba fogok beleinvesztálni. Felvetettem egy ötletet, miszerint találtam egy fél éves közbeszerzési referens képzést, ami a jelenlegi munkahelyemen igen jól jönne és 2 másik kollégám is belelkesedett, szóval úgy néz ki szeptembertől 3-an megyünk tanfolyamra :) Még az angolomra férne rá igencsak egy frissítés, valami jó kis magántanárt szeretnék keresni, egyetemista is lehet, legalább heti 1-2 órát kéne gyakorolni. Most ugyan nem használom a nyelvet, de nem akarom, hogy elkopjon a tudásom, sőt fejlődni szeretnék (végre..) Az angol mindenhol csak jól jöhet :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése