2014. október 28., kedd

Egy érdekes megállapítást hallottam a napokban: a negatív érzések negatív gondolatokból születnek..

Sokat elmélkedtem ezen. Elsősorban azon, hogy ezek szerint az érzéseink nem élnek önálló életet, hanem a gondolatainkból születnek meg. Én jobban úgy gondoltam, hogy az érzéseimről mások tehetnek, de ezek szerint valójában csak attól függnek, hogyan gondolok egy adott dologra, személyre. És tényleg, mikor is olyan lehangolt, aggódó vagy éppen zsörtölődő az ember? Bizony, mikor tele van a feje ilyen gondolatokkal. Vagy ha az adott személyről csupa rossz dolgokat gondol, feltételez. Ha pedig jellemző ránk ez az érzésvilág, akkor érdemes megfigyelni, hogy általában milyen gondolatok járnak a fejünkben..

Aztán számba vettem azokat az embereket, akikkel kapcsolatban nincsenek olyan jó érzéseim. És be kellett látnom, hogy ez alapvetően valóban onnan indul ki, hogy rossz a véleményem róluk, ha rájuk gondolok, csak a hibáik jutnak eszembe.. Arra is rájöttem, hogy vannak néhányan, akikről hosszú ideje rossz véleménnyel vagyok, mert az emberben valahogy rögzülnek a negatív érzések bizonyos személyekkel kapcsolatban. Egyszerűen beleszokunk abba, ahogyan egy személyt egyszer valamilyennek elkönyveltünk. Pedig lehet, hogy időnként nem ártana felülvizsgálni önmagunkat, hogy helyesen ítéltünk-e meg valakit egykor és helytálló-e a véleményünk róla. 

Azon teszteltem ezt a folyamatot, hogy visszafelé kezdtem el csinálni. 
Egy közelemben lévő emberrel, akivel kapcsolatban jó ideje vannak negatív érzéseim és ezek úgy mostanára már eléggé berögzültek nálam.. Elkezdtem kifejezetten azt figyelni, milyen jó tettei vannak, ezáltal elkezdtem másképp gondolkodni róla. És láss csodát, rá kellett jönnöm, hogy jobb ember, mint gondoltam, amit már olyan régen elkönyveltem magamban. Sok pozitívumot vettem észre és hihetetlen, de hosszú idő után mégis magától elkezdtek megváltozni az érzéseim iránta. Őszintén! Így most már sokkal könnyebb kedvesnek lennem hozzá. 

Mennyire fontos, hogy a jót keressük másokban! Akik így tesznek és általában véve ilyen a hozzáállásuk, azokat kedvesebbnek, nyugodtabbnak és boldogabbnak látom. Én szeretnék ilyenné válni..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése