2014. október 9., csütörtök

Gondolatok..

Az elmúlt időszakban két olyan fiúval is beszélgettem, akik rendesek, kedvesek, intelligensek, jó egzisztenciával rendelkeznek.. Ill. egy olyannal is, aki nagyon kedves, jól öltözött, de kevésbé tanult vagy jómódú, ámbár van egy jó kis albérlete és egy tisztességes állása.

Anélkül, hogy a témát felhoztam volna, maguk kezdtek el panaszkodni arról, hogy mennyire nehéz manapság egy normális nővel találkozni. Mintha csak összebeszéltek volna, ugyanazokat mondták: a mai nők rettentően anyagiasak. Csak az számít, hogy a férfinak van-e jól fizető állása, lakása, autója s persze ha van, akkor sem mindegy, hogy milyen. Pénzért szinte bármire hajlandóak. Még arra is, hogy kiszolgáltatottá váljanak és megalázzák őket.. Emellett nem háziasak, nem szeretik a házimunkát, a főzést, hogy rendben tartsanak egy otthont vagy egy férfit. Különben is, a férfi vigye őket étterembe és fogadjon takarítónőt. Állandóan magukkal foglalkoznak, a külsejükkel, hajukkal, sminkjükkel, az aktuális divattal vannak elfoglalva. A pénz kifolyik a kezük közül. Önző módon játszanak a férfiakkal, félreérthető jeleket adva. Hol közel engedik, hol eltaszítják őket, mikor mit kívánnak az érdekeik..

Az egyik fiú élénken ecsetelte, hogy a barátnőjével 2 évig voltak együtt, ebből valamennyit együtt is éltek. A lány jómódú volt, kapott lakást Pesten, fizették neki az egyetemek sorát.. Emellett a fiú átlagos családból származott, dolgozott az egyetem mellett keményen. De ő nem kapott semmit a családjától. A lány lakásában laktak.. Nagy volt rajta a nyomás, a teljesítménykényszer, mert úgy érezte, sosem elég, amit teljesít, még több pénz kell, még többre kell vinnie, hogy tartsa a tempót a lánnyal, sőt túlszárnyalja őt anyagilag.. A kapcsolat mégis megromlott, a fiú állandóan kimerült volt, ami nem csoda, hisz keményen tanult és keményen dolgozott. Nem maradt igazán ideje és energiája a lányra, aki amúgy is folyton elégedetlenkedett vele és ennek hangot is adott.. Végül szétváltak.. És ez a fiú élénken ecsetelte nekem, hogy muszáj külföldre mennie, mert ott a mérnökök háromszor annyit keresnek! Én végighallgattam és annyit mondtam, állj meg egy pillanatra.. Az élet, nem a pénzről, a pénzen megvehető dolgokról szól! A szeretet, a családi kötelék, egészség, béke, nyugalom sokkal-sokkal fontosabb dolgok. És ehhez nem is kell olyan sok anyagilag. Hisz ha az embernek megvan, amire szüksége van, elégedett tud lenni. Nem minden nő vágyik milliókra és aztán otthon egy fáradt, kimerült, ingerült férj társaságára.. Erre kiderült, hogy én nagyon különleges nő vagyok, mert ilyeneket még sosem mondott neki egyetlen lány sem. Sőt.. Én azt mondtam, hogy nagyon szomorú, ha ez így van. Mondtam, hogy higgye el, hogy nem kell, hogy ezt a kényszert érezze magán, mert egy értelmes és józan nő nem fog mindenáron nagy anyagi dolgokat elvárni tőle, hogy erején felül is teljesítsen.

Szomorú, de sajnos én is egyre inkább ezeket látom a mai nőkön. Pedig egy nő jelleme kulcsfontosságú egy családban. Az ő odaadása, önzetlensége, háziassága, a pénzzel való bánása nagyban meghatározza a családi élet alakulását. Talán most kielégítő egy gazdag férfival való felszínes kapcsolat, de mi lesz később? Mire nevel mindez? Most még elvisz étterembe és folyton divatos cuccokban járok, de mi lesz, ha gyerekek születnek? Képes leszek anyaként helytállni, gondot viselni a családra, lemondani számomra fontos dolgokról? Egy önző és anyagias nőből hogyan lesz önzetlen és gondoskodó édesanya??

Nem csodálom, ha sokszor gyönyörű lányok egyedül vagy barátnőkkel járják a plázákat, míg az egyszerű, kedves tekintetű nők babakocsit tolnak..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése