2012. november 11., vasárnap

Libri

Igen-igen, Sári már tudja miről fogok ma írni :) Ebéd után, az Allee bejáratánál, a kirakatot nézegetve becsábultunk a Libri könyvesboltba. Úgy egy éve (vagy kettő?) jártam utoljára Libriben, a Westendben, amikor célzatosan mentem megvenni a kiszemelt könyvet: Méhes György - Egyetlenem. És nem bántam meg! Csodálatos történet, az író saját története, feleségéről, egy életen tartó valódi szerelemről. Megismerkedésükről, háborús évekről, munkáról, családról és az egész életükön átívelő, egymás iránt érzett mélységes szeretetükről. Drága felesége halála után kezdte el írni ezt a könyvet. A könyvet, amit olyan jó a kezemben tartani. Szeretek online olvasni, de a könyv az más. Az annyira az enyém. Kézbe vehetem, beleszagolhatok, kitehetem a polcra. Igaz, jó könyvet találni igencsak nehéz. Most is sokáig nézelődtünk, olvasgattuk a fülszövegeket. Aztán kicsit leültünk bent, egy-egy szerzeménnyel a kezünkben és csak beszélgettünk.. Mindenféléről. Kellemes élmény volt, mintha csak barátnőként találkoztunk volna egy kávé mellett :) Mit ki nem hoz az emberből egy ilyen környezet. Ajándéknak valót is találtunk :) Hamarosan lesz anyáék és Petiék házassági évfordulója is. Volt egy könyv, amit mindketten érdekesnek találtunk, a címe: Mielőtt megismertelek. Itt nézhetitek meg ti is: http://www.booker.hu/konyv/mielott_megismertelek_jojo_moyes/
Eztán egyöntetűen a pszichológiai témájú könyvek felé vettük az irányt. Család, önmegismerés, konfliktuskezelés. Meglepetésünkre nem kevés könyv foglalkozott bibliai gondolatokkal, sőt volt, ami kifejezetten bibliai példákra épült! És ezek csupa mostani kiadású könyvek, amikbe találomra belelapoztunk, a címe alapján nem is sejtettük, hogy ilyesmit is tartalmaz majd! Aztán egy kis háztartás, sminkkészítés, esküvő, és el is érkeztünk újra a kijárathoz.. Érdekes utazás volt ez a könyvesboltban. Kicsit belső utazás is. Olvasni jó. Nagyon jó..

Idézet, Méhes György - Egyetlenem c. könyvének előszavából, egy éltes öregúr tollából:

"A második levél:

2004. április 7.

Édes Egyetlenem!
Te vagy életem nagy ajándéka. Lélekben, gondolatban állandóan Veled vagyok.
A gyógyulás minden részletéről beszámol Zsi meg Öcsi. Én itthon várom a híreket. Lehunyom a szemem, és magam előtt látlak, mosolyod, csillogó szemed. Milyen csodálatos ajándékot kaptam a Sorstól. Téged, Kincsem, egyetlen boldogságom. Kimondhatatlan, mennyire vágyom utánad. Együtt lélegzem veled.
Nagyon-nagyon szeretlek, Édeském.

A temetés után kezdtem írni ezt a könyvet."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése