2013. február 9., szombat

Ma nagy öröm ért, mert kiderült, hogy az én régi orfűi barátnőm, Vera is olvas engem :) És kért is jogosultságot, amit persze örömmel megadtam. Már fiatalon elkerült Ausztriába, sok-sok éve már, hogy nem láttam. És most megkeresett, nagyon jól esett :)

Még hadd büszkélkedjek el vele, hogy ma mennyire egészségesen és tudatosan vásároltam be az Auchan-ban :)

Lássuk csak: vettem fagyasztott gyalult tököt kaporral, amiből itthon mindjárt kerekítettem egy finom tökfőzeléket. Bevallom, soha nem kérnék önkiszolgáló étteremben ilyesmit és azt hiszem nekem is ez volt az első saját tökfőzelékem :) Nagyon rég nem éreztem ezt az ízt és nagyon jól esett! Nem is gondoltam volna, hogy ilyen olcsó a tök (1 kg volt kb 270 Ft). Többször is lehet belőle egészséges, kiadós és olcsó ebédet készíteni. Bár jó lenne majd a főzeléken kívül másra is felhasználni... Vettem még fagyasztva zöldbabot és spenótot is. Aztán vettem friss halat. Vagy fél kilót egy 500-asért. Ez sem volt drága, a csirkehús komolyan többe kerül. Aztán friss vegyes saláta, friss brokkoli, leveszöldség, tönkölyliszt, rozsliszt, nádcukor. És ami még nagyon érdekes volt, hogy most már egy hatalmas részen lehet saját magamnak kiadagolni, rizst, tésztát, gabonákat, műzliket, édességet, szálas teát és még ki tudja mi mindent. És így sokkal olcsóbb, mint ha csomagolással együtt vennéd meg és magadnak annyit mérhetsz, amennyit szeretnél! Itt vettem kölest, kóstolónak egy kis hajdina pelyhet, vegyes magkeveréket (napraforgó, lenmag, szezámmag), búzakorpát, puffasztott mézes búzapelyhet és finom igazi, darabos erdei gyümölcsteát. Aztán még került a kosárba datolya és szárított vörösáfonya is. Ezeket majd műzlihez szeretném tenni, almaszirmot már korábban vettem. De szereztem már be itthonra mogyorót és kölesgolyót is, most ezeket nassolom. Ezek a magvak, amikről az előbb írtam pl. nagyon olcsóak voltak, 100-200g olyan 100-200 Ft körül is van. Szóval nem is költöttem végül sokat :) A brokkoli is olcsóbb volt, mint a fagyasztott, de a hal is. Nemrég anya mondta, hogy amit lehet, inkább frissen vegyek meg és milyen igaza volt. Kenyeret is barnát vettem, tejet pedig természetesen laktózmenteset. Ezekből akarok majd a héten főzni. Ja igen, még aprított tonhal konzervet is vettem, nagyon finom kenyérre tenni pár csepp citrommal. De akár kifejezetten tonhalas krémet is lehet belőle csinálni, tejföllel, mustárral, kis vajjal, pici citrommal elkeverve. Sokkal egészségesebb, mint egy szelet párizsi.

Na szóval törekszem arra az életmódváltásra, de igazán :) Minél tisztábban, minél kevesebb szintetikus és vegyszer nélkül, minél értékesebb anyagokból..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése