2012. augusztus 12., vasárnap

Nyaralás 2.

... Eljött a csütörtök is hamar. Képzeljétek, olyan szerencsénk volt, hogy találtunk egy buszjáratot, ami elvitt egyenesen Gyenesdiásra, a pécs-ajkai vonalon. Sőt, igazából megállt még Sásdon is, úgyhogy mi végül ott szálltunk fel. Általában, ha hazamegyünk is, inkább Sásdon szállunk fel és le a vonatról, mert Orfűtől éppen olyan távol van, mint Pécs, tehát anyuéknak nem kell többet menni értünk, viszont a vonat sokat kanyarog még Sásd után Pécsig, így pénzt és időt is spórolunk. Tehát vettünk némi innivalót és rágcsálnivalót az útra és vártuk a buszunkat, ami hamarosan be is kanyarodott. Elbúcsúztunk apától is.. A magam részéről örömmel utaztam így, kis falvakon áthaladva, új tájakat felfedezve! Ezért szeretek buszozni, mert a vonat (intercity) általában csak szántóföldek között halad. Most megismertük kicsit jobban Kaposvárt, vagy éppen Marcalit és környékét. Kellemes utunk volt, úgy 3 órán át. Újrahallgattam régi Sting, Bona és Magna Cum Laude albumokat.. Én nagyon szeretem magát az utazást is, szinte sajnáltam, hogy eltelt :) Olyan jól el lehet ilyenkor gondolkodni és látni, hol, hogyan élnek más emberek. Tudjátok, ez engem valahogy nagyon érdekel :) Mindig figyelem a házakat, portákat, utcákat, köztereket. Mondhatom, sok takaros kis falun mentünk keresztül, bár ilyenkor elgondolkodom, hogy vajon miből élnek az itteni emberek..
Edináék már vártak minket Diáson.. Másnap, pénteken még viszonylag jó idő volt, elhatároztuk, hogy strandolunk. Illetve végül én Lacival már egyenesen a kikötőbe mentem a kis vitorláshoz. Nagy vitorlás a Szabó család :) Laci felkészítette a kis hajót és ketten nekivágtunk a Balatonnak! Jó szelünk volt, jól tudtunk haladni, én is kaptam feladatokat, igazán élveztem :) Végül bementünk a strandra, ahol Edináék voltak, én kiszálltam és Sári beszállt, őt is elvitte Laci egy körre.. Ezután még együtt strandoltunk, napoztunk, bár a Balaton eddigre eléggé lehűlt. De jó volt egy kicsit a pléden heverészni.. Este bementünk összejövetelre, Keszthelyre. Tündéri az a gyülekezet, nagyon kedves és vendégszerető! Még ismerősökkel is összefutottunk az ország különböző részeiről, hisz ilyenkor sokan nyaralnak a Balatonon és természetesen a nyaralás alatt is elmennek a helyi összejövetelre. Voltak ott pécsiek, győriek, budapestiek! :) És egy egész komoly német csoport is működik Keszthelyen.. Eztán még elmentünk Balatongyörökre, néhány napig bornapok voltak ott, kirakodóvásár, zene, tánc, miegymás. Ittunk finom bort, ettünk kürtöskalácsot és jót táncoltunk :) Egy-két különleges, retró hűtőmágnessel is gazdagodtunk. Másnapra lehűlést mondtak, úgyhogy kirándulást terveztünk. Délelőtt Laci bevitt minket Keszthelyre, a 3 lányt. Körbesétáltuk a belvárost, a sétálóutcát, elmentünk a kastélyig. Nézelődtünk, vettünk egy-két csecsebecsét, csináltunk képeket.. Az eső kicsit rákezdett, úgyhogy behúzódtunk egy meleg helyre és ittunk egy finom kávét.. Hamarosan megérkezett értünk Laci. Estefelé elmentünk Szigligetre, a várhoz, körbenéztünk ott is, mondhatom csodálatos onnan a kilátás! Éppen a Csík zenekar koncertezett a várban, úgyhogy még egy kis potyazenét is hallgattunk a vár egyik oldalából :) Vasárnap délelőtt újra bementünk összejövetelre, a délután pihenéssel, pakolással telt. Olyan jókat aludtunk, főztünk-sütöttünk, ettünk-ittunk :) Aztán összepakoltunk mindent és lassan elindultunk hazafelé. Jó volt Edináékkal hazautazni, régen nem láttam már a Balaton-felvidéket, a nyugati és az északi partot, Keszthelyt, Gyenesdiást, Balatongyörököt, Vonyarcvashegyet vagy Szigligetet.. Útközben egyik-másik helyen az útról csodálatos panoráma nyílik a Balatonra, különösen a Kőröshegyi völgyhídról. Napsütötte, tiszta időnk volt délután, gyönyörködhettünk az elsuhanó tájban. Laci mindig magabiztosan, könnyeden vezet, ezt nagyon szeretem, biztonságérzetet ad, közben mindig valami jó, utazós zene szól, chipset majszolunk, vagy valami édességet, sokat viccelődünk és nagyokat nevetünk, néha megállunk nyújtózni egyet, és forgóban helyet cserélünk, hogy ki üljön a kényelmetlenebb helyre, mert annyi a cucc, hogy kb. be kell hajtogatni magunkat a kocsiba :) Az autópályán is elég jól tudtunk haladni..

Hát, hazaérkeztünk.. Kicsit vissza is kell most zökkenni ebbe a lakótelepi valóságba. A bőrönd kipakolásának még nem álltam neki. Ráér holnap is. Azért.. jó újra itthon lenni. A megszokott kis lakásunkban, a saját bútoraink között, finom lámpafény mellett.. Sokfelé jártunk, sok tájat láttunk, sokat beszélgettünk a család "szerteszóródott" tagjaival. Kicsit rendezni is kell magamban az új gondolatokat, vagy az olyanokat, amiket mostanra talán már más színben látok, mint egy-egy beszélgetés előtt.. Igen, van néhány egészen új és egészen erős meglátásom, mondhatni felismerésem. Reménykedem, hogy ezek majd segítenek bölcsebben alakítani a társas kapcsolataimat.. Hazafelé még megnéztük együtt az új filmet a jeruzsálemi kivonulásról és meghallgattuk az idei drámát. Újfent kijózanító volt mindkettő.

Kellemes, aktív nyaralás volt ez! Finom barna színnel, új élményekkel és hasznos tapasztalásokkal gazdagodtam..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése