2013. április 21., vasárnap

Hát tegnap sem egy mindennapi eseményen vettem részt :)

Csenki András barátom - aki rendezvények filmezésével foglalkozik - kért meg, hogy segédkezzek nekik hétvégén kicsit promotálni a stábot, méghozzá egy hastáncversenyen :) Vagyis a versenyzők a róluk készült profi felvételeket a helyszínen megrendelhették. Hát mit ne mondjak, különleges egy világba csöppentem! A táncversenyek titokzatos világába. Figyeltem az érkezőket, versenyzőket, a családokat, rokonokat. Látszott, hogy ki van már régóta benne ebben a műfajban, sokan ismerősként üdvözölték egymást. Ha valamiben, ebben sportban nagyon számít a külső, külön pontszámot ér, úgyhogy csodálatos sminkkel, hajkölteményekkel és káprázatos ruhákban érkeztek a hölgyek. Korántsem a magamutogatás volt a lényeg. A ruhák tényleg fantasztikusak voltak, csillogtak, ragyogtak, voltak varázslatosan szép kreációk. Többféle kategória volt, az amatőrtől a profikig, csoportok, idősek-fiatalok. Sokat beszélgettem a lányokkal. Tudjátok, engem minden érdekel :) És nem mellesleg a feladataim közé tartozott megszólítani őket. Különleges volt megismerni ezt a fajta táncot, aminek különböző válfajai léteznek. Hogy egy példát említsek - van amikor nem a klasszikus hastáncos ruhában van a hölgy, hanem egy tetől-talpig befedő, hatalmas köpenyszerűségben, így nagy szerepet kap a fej, a nyak, az arc és nem utolsósorban a haj mozgása. Ezt láthatjátok a képen is. Bár bevallom, az arab autentikus zenét már egy kicsit untam a nap végére :) De most eszembe jutott egy nagyon szép dal, igazából annak idején a csodás arab sminkek tetszettek meg benne, de aztán a zenét is szerettem hallgatni, megmutatom nektek is: http://smink.network.hu/video/egzotikus_vonasok/szexi_arab_szemek_
Egyébként bizonyára nehéz lehet megtanulni ezt a táncot, mert iszonyú összpontosítás, testtudat és rengeteg gyakorlás kell ahhoz, hogy ennyire tudjuk kontrollálni egyes izmok, testrészek teljesen különálló mozgását. Ennek a tudásnak a megszerzése pedig nagyon is előnyös vonása bármilyen táncnak. A mozgás, a mozgáskoordináció, a szép tartás, az erős tartóizmok.

De bevallom, én azért mégis közelebb érzem magamhoz a társastáncokat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése