2012. június 23., szombat

Robert Ballard - Titanic

Én is egy vagyok a sok millió ember közül, akit megérint és nagyon érdekel a Titanic igaz története. Mivel ebben az évben van a hajó elsüllyedésének 100. évfordulója, ezért rengeteg műsort lehet látni, ami ezzel foglalkozik. Mind közül a legrészletesebb, leghitelesebb, legszínvonalasabb filmeket eddig a NatGeo-n láttam. Itt találtam meg végre azt a bizonyos pillanatot, amikor 1985-ben Robert Ballard először pillantotta meg a roncsokat. (Legelsőként az egyik gőzkazánt látták meg.) Nagyon kíváncsi voltam az eredeti felvételekre és, hogy mit is érzett akkor ez a híres óceánkutató, aki életre szóló álmát váltotta valóra! Nagyon érdekes az a kettős érzés, amiről mesél. Egyrészt, hogy mint felfedező, hihetetlen öröm volt, ugyanakkor egy szomorú érzés is úrrá lett rajta, hogy valójában nem lenne mit ünnepelni, hiszen igazából 1500 ember temetőhelyét találták meg és egy szörnyű tragédia színhelyén járnak.. S bár ők fedezték fel, nem tekintették a "sajátjuknak" a hajót. Emiatt is végül úgy döntöttek, hogy semmilyen tárgyat nem hoznak fel, mindent érintetlenül hagynak..  Nézd meg te is ezeket a különleges pillanatokat!

Robert Ballard - A Titanic felfedezésének pillanata
http://natgeotv.com.au/videos/home-page/the-discovery-059DB8DA.aspx


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése