2012. június 13., szerda

Ma elhatároztam, hogy bizony kihasználom a szerződésben meghatározott egy órás ebédidőmet! Valamiért szinte sosem élek vele, ehelyett 10 perc alatt belapátolom általában az ebédet, ami közben még így is háromszor felugrom kinyitni az ajtót, vagy felvenni a telefont.. Na de a lényeg, hogy ma szigorúan kimentem :) Nagyon finomat ettem itt, egy közeli kínaiban, nagyon jól főznek! Tudjátok, ezt ők általában ilyen családi vállalkozásban csinálják, tehát nagymama-nagypapa, unoka, nagynéni, mindenki beáll a pultba. Ebben az étteremben pl. rendszeresen egy olyan 16-17 körüli leányzó is besegít. Sötét haja rezes vörösre festve, vágott szeme vastag soros műszempillával hangsúlyozva. Az még hagyján is, hogy a szokásos pult mögüli mondatok tökéletes magyarsággal hangzottak el tőle. Gondoltam magamban, ő már biztosan itt született, magyar közegben nőtt fel, magyar iskolába jár, ez az anyanyelve. De amikor leültem enni, valamilyen egészségügyi hatóságtól jött hozzájuk egy hölgy, akivel leültek és mindenféle papírokat vettek elő. Itt újra megjelent a leányzó és a HACCP-ről valamint egyéb hivatalos dolgokról kezdett el tolmácsolni. Méghozzá - az én fülem megítélése alapján tökéletesen -  kínaiul! Lazán. Mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy bolygónk két, legnehezebbek közé sorolt nyelvén ilyen könnyedén társalogjon valaki. Ámultam és bámultam. És irigykedtem :) Arra gondoltam, hogy annyi  helyen kérnek már mindenféle egzotikus nyelveket - persze a tökéletes magyarság mellett - hogy ennek a lánynak már most biztos, hogy lesz valamilyen jól fizető állása..
Aztán még sétáltam egyet a Kosztolányira is, jól esett mozogni egy kicsit, beugrottam egy ilyen 1 eurós boltba, hogy vegyek már valami felesleges cuccot, csak úgy lazításképpen és még a mellette levő cukrászdából is elhoztam egy ínycsiklandó francia krémest :) Ez utóbbit már bent ettem meg, mert fél óra szabadság után furdalt a lelkiismeret és visszamentem.. Mellesleg egy finom levendula illatú légfrissítő és egy Pantene Pro-V hajpakolás ugye nem is számít felesleges vásárlásnak.. ugye? :)

Hát ez kész! Nem tudta bevenni a futár az extra fontos levelünket az ötkerbe, a Vadász utcába a filmforgatás miatt!
Köszi Bruce :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése